22 de gener del 2012

25 minuts

Ser professor d’educació secundària en un institut implica realitzar moltes feines, algunes molt conegudes i altres no tant.

S’ha de corregir exàmens, preparar classes, assistir a reunions de coordinació, introduir notes al programa de gestió, assistir a claustres, tenir el quadern de notes al dia, preparar programacions, emplenar actes, preparar reunions d’avaluació, fer guàrdies, assistir a reunions d’equip docent, preparar activitats, etc. De totes aquestes, crec que la pitjor són les guàrdies de pati.

25 minuts que s’han de cobrir faci sol, plogui, nevi o pedregui. 25 minuts que poden passar lentament, en plena solitud, mirant el rellotge com si fossis un alumne que no té interès per una classe o amb ganes de tornar a l’aula i continuar amb la tasca docent. 25 minuts per sentir-te molt observat quan tu observes el comportament de l’alumnat. 25 minuts, però, també poden passar molt ràpid ja que una baralla, un intent de fumar, un partit de futbol sense àrbitre, una baralla amorosa, un atac al mobiliari indefens del centre o una discussió futbolística poden fer que et faltin ulls, braços i cames per poder controlar tot l’espai que vigiles. 25 minuts per analitzar la socialització de l’alumnat i la seva distribució en un espai obert (casualment l’alumnat conflictiu a l’aula sempre està en els espais més allunyats de l’edifici preparant-ne alguna). 25 minuts per observar com l’alumnat que no realitza educació secundària pot sortir del centre, berenar, fumar, embrutar els carrers i arribar tard a la següent classe. 25 minuts on deixes de ser el professor de ciències naturals o biologia i passes a ser el policia que ha de mantenir l’ordre i ha de fer complir la llei que impera en el centre. 25 minuts que trobaré a faltar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada