S’ha de corregir exàmens, preparar classes, assistir a reunions de
coordinació, introduir notes al programa de gestió, assistir a claustres, tenir
el quadern de notes al dia, preparar programacions, emplenar actes, preparar
reunions d’avaluació, fer guàrdies, assistir a reunions d’equip docent,
preparar activitats, etc. De totes aquestes, crec que la pitjor són les guàrdies
de pati.
25 minuts que s’han de cobrir faci sol, plogui, nevi o pedregui. 25 minuts
que poden passar lentament, en plena solitud, mirant el rellotge com si fossis
un alumne que no té interès per una classe o amb ganes de tornar a l’aula i
continuar amb la tasca docent. 25 minuts per sentir-te molt observat quan tu
observes el comportament de l’alumnat. 25 minuts, però, també poden passar molt
ràpid ja que una baralla, un intent de fumar, un partit de futbol sense
àrbitre, una baralla amorosa, un atac al mobiliari indefens del centre o una
discussió futbolística poden fer que et faltin ulls, braços i cames per poder
controlar tot l’espai que vigiles. 25 minuts per analitzar la socialització de
l’alumnat i la seva distribució en un espai obert (casualment l’alumnat
conflictiu a l’aula sempre està en els espais més allunyats de l’edifici
preparant-ne alguna). 25 minuts per observar com l’alumnat que no realitza
educació secundària pot sortir del centre, berenar, fumar, embrutar els carrers
i arribar tard a la següent classe. 25 minuts on deixes de ser el professor de
ciències naturals o biologia i passes a ser el policia que ha de mantenir
l’ordre i ha de fer complir la llei que impera en el centre. 25 minuts que
trobaré a faltar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada